niedziela, 7 kwietnia 2013

Tokio – Ogród Nai-en i Minami-ike Shobuda


W Parku Yoyogi w Tokio mieszczą się trzy związane z dworem cesarskim zabytki: chram Meiji Jingu, najważniejsza świątynia  shintoistyczna, skarbiec cesarski Meiji i ulubiony ogród  cesarza Meiji i cesarzowej Shoken - Nai-en, który łączy się z ogrodem irysowym -  Minami-ike Shobuda. Przewodniki polecają zwiedzanie ogrodu w II połowie czerwca podczas kwitnienia irysów. Pośrodku ogrodu ciągnie się szerokim pasem na kształt rzeki wielka irysowa rabata – jest ich ponoć 150 gatunków. Ja zwiedzałem ogród pod koniec listopada, w pełni tokijskiej jesieni i muszę przyznać, że wyglądał również bardzo malowniczo za sprawą japońskich klonów, przybierających o tej porze roku niesamowite kolory. Widoczna na niektórych zdjęciach błotnista alejka pośrodku parku z wystającymi suchymi kikutami roślin to pozostałość po przekwitłych irysach. W części Nai-en znajduje się zabytkowa herbaciarnia (dwa pierwsze zdjęcia), a w obu częściach po jednej uroczej altance krytej strzechą z suchej trawy miskantu. Zapraszam do spaceru po tym fantastycznym ogrodzie pełnym feerii barw w środku olbrzymiego miasta.






























1 komentarz:

  1. Piękne miejsce... i ładne zdjęcia...
    Namiastkę takiego typu ogrodu mamy we Wrocławiu (Ogród Japoński) :-)
    Być może rzeczywiście na wiosnę jest w takim ogrodzie najpiękniej, ale dla mnie i tak kolory jesienne chyba królują... :-)
    Pzdr.
    P.S. Przepraszam, że nie odpowiedziałem na zadane pytanie a propo sprzętu (potraktowałem je jako czysto grzecznościowo). Używam najczęściej starego Nikona D70s z obiektywem 18-70 (czasami z nakręconym filtrem polaryzacyjnym), czasami kompakt Sony (lżejszy i mniejszy).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twój komentarz na temat opublikowanego posta.