niedziela, 31 grudnia 2017

Tokio - inne ciekawe miejsca i zabytki

W poście tym chciałbym przedstawić kilka innych miejsc i zabytków Tokio, które odwiedziłem, a których nie pokazywałem w postach tematycznych

PAŁAC CESARSKI - W 1590 r. Yeyasu, pierwszy szogun z rodu Tokugawa rozpoczął w tym miejscu budowę zamku. Jego następcy w epoce Edo przekształcili budowlę w olbrzymi kompleks, z którego zachował się tylko wewnętrzny okrąg. Cesarz i jego rodzina mieszkają w zachodniej części zespołu, w Pałacu Cesarskim wzniesionym na nowo w miejscu zniszczonego podczas II wojny światowej. Pałac otoczony jest wielkim ogrodem chronionym przez wysokie mury i głęboką fosę. Miejsce, z którego można najbliżej zobaczyć pałac to kamienny most Nijubashi od strony Hibiya dori. Sam pałac można zwiedzać dwa razy w roku: w dzień Nowego Roku i w dniu urodzin cesarza.

Pałac cesarski

Pałac cesarski

Widok fosy wokół pałacu cesarskiego

Wieżowce na wprost mostu Nijubashi przy Hibiya dori

Szeroka aleja sosnowa Hibiya dori przylegająca do pałacu cesarskiego

Pomnik samuraja Masashige Kusunoki na wprost pałacu cesarskiego po drugiej stronie Hibiya dori 
Masashige Kusunoki (1294 - 1336) - samuraj walczący po stronie cesarza Go-Daigo w walce przeciw szogunowi Kamakura (wojna Genko), a później podczas tzw. restauracji Kemmu przeciwko rodowi Ashikaga. Dowodził wojskami wiernymi cesarzowi przeciwko siłom Takaujiego Ashikagi w bitwie nad rzeką Minato w 1336 roku. Gdy jego armia została rozgromiona popełnił seppuku. Po śmierci stał się bohaterem licznych opowieści, w których przedstawiano go jako wzór samuraja i posłuszeństwa cesarzowi.

Pomnik samuraja Masashige Kusunoki  

SKARBIEC CESARSKI w Parku Yoyogi, to w połączeniu z Aneksem, budynkiem znajdującym się w innej części parku nic innego jak muzeum cesarskie, gdzie gromadzone są różne pamiątki po cesarzach. W głównym budynku znajdują się m.in. portrety cesarzy Japonii i wspaniała kareta, którą cesarz Meiji udawał się na oficjalne uroczystości i ceremonie. 

Skarbiec Cesarski w parku Yoyogi

Gmach Parlamentu ukończony w 1936 r. jest siedzibą władzy ustawodawczej powołanej w epoce Meiji jako Cesarski Parlament

Gmach Parlamentu

Główną tokijską salę TEATRU KABUKI otwarto w 1889 r. za panowania cesarza Meiji. Jest najstarszym przykładem budowli japońskiej wzniesionej przy użyciu techniki zachodniej. W 1925 r. dodano wygięty japoński dach nad wejściem. Podczas bombardowań w 1945 r. teatr został niemal całkowicie zniszczony. Odbudowany został w 1951 r. Znajduje się w bogatej dzielnicy Ginza.

Teatr Kabuki

Wejście do Teatru Kabuki

Teatr Kabuki - gablota z plakatami aktualnego repertuaru

Okolice stacji metra Ginza
Nazwa dzielnicy GINZA pochodzi od mennicy (dom srebra), którą tam zbudowano w roku 1612. W 1872 r. wielki pożar strawił prawie wszystko, a że był to okres restauracji Meiji, rząd zlecił angielskiemu architektowi Thomasowi Wattersowi odbudowanie dzielnicy w czerwonej cegle. Odtąd stała się ona jedną z najważniejszych dzielnic Tokio, głównym ośrodkiem podatnym na wpływy Zachodu. Obecnie jest to nowoczesna i najbogatsza dzielnica miasta pełna drogich butików i wielkich domów towarowych.   

Aleja w Ginzie

Aleja w Ginzie

Aleja w Ginzie

Dom towarowy Wako w Ginzie

Dom towarowy w Ginzie

Domy towarowe Hankyu i Seibu w Ginzie

Ulica w Ginzie

ASAHI BEER HALL to siedziba browaru Asahi znajdująca się na wschodnim brzegu rzeki Sumida w dzielnicy Asakusa. Zaprojektowana przez francuskiego artystę Philippa Starcka, ukończona została w roku 1989 i uznana za jedną z najbardziej rozpoznawalnych nowoczesnych budowli Tokio. Budynek w kształcie szklanki do piwa wieńczy pusty wewnątrz złoty "płomyk" z brązu. 

Super Dry Asahi Beer Hall

KYU-IWASAKI-TEI (Stary Dom Iwasaki) jest dawną siedzibą rodziny Iwasaki, założycieli koncernu motoryzacyjnego Mitsubishi. Znajduje się w dzielnicy Taito. Teren, na którym znajduje się rezydencja i ogród został zakupiony w 1896 r. przez Hisaya Iwasaki, syna założyciela koncernu (Yataro Iwasaki) który wybudował tam ponad 20 budynków, w tym dwa: dwupiętrową willę w zachodnim stylu i domek do gry w bilarda, zaprojektowane przez brytyjskiego architekta Josiah Condera. Z całej posiadłości do dnia dzisiejszego przetrwały tylko te dwa. Uznane za zabytki kultury są pod zarządem władz miasta. Przy willi przetrwał również ogród w pięknymi okazami starych drzew.

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim od frontu

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim, widok z tyłu

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim, widok z boku

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim, weranda

Kyu-Iwasaki-Tei - rezydencja w stylu zachodnim, pawilon do gry w bilarda

MOST TĘCZOWY (Rainbow Bridge) - wiszący most w północnej części Zatoki Tokijskiej, łączący dzielnicę Shibura ze sztuczną wyspą Odaiba przy ujściu rzeki Sumida do Zatoki. Budowa mostu rozpoczęła się w roku 1987 i została zakończona w 1993 roku. Pod mostem mogą przepływać statki. 

Most Tęczowy

Most Tęczowy

Most Tęczowy

Most Tęczowy

Siedziba Telewizji Fuji na wyspie Odaiba
ODAIBA - duża sztuczna wyspa w Zatoce Tokijskiej połączona Mostem Tęczowym z centrum miasta. Zbudowana w 1953 r. jako pozycja obronna miasta. Znacznie rozbudowana w ciągu ostatnich lat XX wieku jako port morski, a od 1990 r. głównie jako teren mieszkalno-rozrywkowy. Znajdują się na niej m.in. 2 muzea, centra rozrywki i najbardziej znana super nowoczesna siedziba Telewizji Fuji.

Siedziba Telewizji Fuji na wyspie Odaiba

Kopia statui Wolności u brzegu wyspy Odaiba; z tyłu widoczny Most Tęczowy 

Kopia statui Wolności u brzegu wyspy Odaiba

Ulica w dzielnicy Shibuya
SHIBUYA to najbardziej znana dzielnica rozrywki pełna kin, teatrzyków, lokali rozrywkowych, restauracji, kawiarni itp. Jest szczególnie uczęszczana przez studentów i ludzi w młodym wieku. Życie w niej nie zamiera przez całą noc. Będąc w Tokio należy koniecznie zaplanować przynajmniej krótką wizytę w tej dzielnicy.

Ulica w dzielnicy Shibuya

Shibuya nocą

Shibuya nocą 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twój komentarz na temat opublikowanego posta.