wtorek, 22 października 2019

Drewniane cerkwie łemkowskie - spis

Dwudziestym postem zakończyłem cykl prezentacji drewnianych cerkwi łemkowskich, które udało mi się zwiedzić w ciągu ostatnich lat. 
W sumie jest ich 80. Z tego co mi wiadomo, to wszystkie cerkwie łemkowskie, które zachowały się w naszym kraju.
Nie biorę pod uwagę kilku mniejszych czasowni, które powstały przed wojną na fali  przechodzenia Łemków na prawosławie po tzw. schizmie tylawskiej i które przetrwały do naszych czasów. 
Wykaz ten nie obejmuje cerkwi bojkowskich i ukraińskich. 

Spis postów  DREWNIANE CERKWIE ŁEMKOWSKIE




Alfabetyczny spis wszystkich cerkwi łemkowskich na moim blogu

 




Powyższy spis sporządziłem dla ułatwienia poruszania się po całym cyklu 

i szybszego wyszukiwania poszczególnych cerkwi.

Uwaga! Ten spis nie działa na zasadzie linków lecz jedynie jako pomoc.  

Aby obejrzeć konkretną cerkiew lub region, należy wejść do wybranego posta.

Życzę miłego przeglądania! 

 

1 komentarz:

  1. Świetnie opracowane. Bardzo dziękuję ponieważ dzięki Tobie poznałam aż 72 cerkwie łemkowskie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twój komentarz na temat opublikowanego posta.