niedziela, 16 maja 2021

Tulipany

Tulipany to najpopularniejsze ozdobne kwiaty ogrodowe występujące w ok. 120 gatunkach i kilkunastu tysiącach odmian. Naturalny obszar ich występowania to Europa Południowa, północna Afryka, Azja od Turcji przez Iran, góry Pamir i Hindukusz, stepy Kazachstanu, po północno-wschodnie Chiny i Japonię. Krajem, który wprowadził uprawę tych kwiatów na niespotykaną masową skalę jest Holandia zwana również Krajem Tulipana. U nas w Polsce to najpopularniejszy ozdobny kwiat ogrodowy, który kwitnie od wczesnej wiosny do lata. Kocham rośliny i kwiaty, a ponieważ nie mam własnego ogródka często chodzę do ogrodów i parków i robię zdjęcia. W wolnych chwilach przeglądam je w domu na komputerze, co daje mi namiastkę spaceru po własnym wirtualnym ogrodzie. To zupełnie coś innego niż oglądanie kwiatów na stronach i obcych witrynach internetowych, ponieważ przypomina mi to czas i miejsca, w których były robione. W tym poście pokazuję tulipany z różnych ogrodów i parków oraz z bardzo ciekawej wystawy z wilanowskiej pomarańczarni.

 
 



 











 



 
 

 

 



 
 



 
 

 






 






 

 


1 komentarz:

  1. Przecudne tulipany i jak zawsze doskonałe zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twój komentarz na temat opublikowanego posta.